Przemyślane projektowanie graficzne często jest działaniem kluczowym z punktu widzenia reklamy i promocji firmy. Nie w każdej firmie jednak – zwłaszcza gdy mówimy o firmach małych, kilkuosobowych lub jednoosobowych działalnościach gospodarczych – istnieje możliwość zatrudnienia eksperta w tej dziedzinie. Wówczas z pomocą przyjdzie ci studio graficzne. W czym dokładnie pomogą ci tacy eksperci? Jakiego wsparcia możesz oczekiwać w ramach współpracy?
1. Czym zajmuje się studio graficzne?
2. Dlaczego warto skorzystać z pomocy studia graficznego?
3. Jak wybrać grafika do współpracy?
Aspekt wizualny odgrywa coraz bardziej istotną rolę w działaniach promocyjnych firmy na wielu polach. Projekty graficzne pozwalają wyróżnić się z konkurencji i charakterystycznego dla naszych czasów natłoku komunikatów, także tych reklamowych. O działalności graficznej więcej przeczytasz na aimnow.art/studio-graficzne-krakow/.
Czym zajmuje się studio graficzne?
Zakres działań grafików jest naprawdę szeroki. Do najczęściej realizowanych przedsięwzięć należą niewątpliwie:
- projektowanie materiałów reklamowych, projektowanie katalogów,
- tworzenie grafik na potrzeby stron internetowych, mediów społecznościowych,
- projektowanie zaproszeń, voucherów, identyfikatorów, biletów, kart dań itp.,
- projekty okładek i animacje,
- projekty billboardów,
- identyfikacja wizualna od podstaw.
Wyspecjalizowane studia graficzne działają dla wielu różnych branż, dlatego w ich kompetencjach leży zarówno kompletny system identyfikacji wizualnej, jak i projektowanie plakatów czy biletów wstępu.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy studia graficznego?
Odpowiedź na to pytanie w zasadzie jest oczywista. Dobrej jakości projekt graficzny i szeroko rozumiany proces projektowania wymagają nie tylko umiejętności obsługi programów, ale również wiedzy teoretycznej na temat zasad tworzenia grafik. Nie wystarczy zatem nauczyć się z tutoriali podstawowych funkcji dostępnych programów – trzeba jeszcze wiedzieć, w jaki sposób je wykorzystać.
W zasadzie w każdej branży panuje dzisiaj duża konkurencja – projektem graficznym możesz się więc wyróżnić. Spójna identyfikacja wizualna, która łączy materiały reklamowe, stronę internetową i inne formy kontaktu z klientem doda wizerunkowi twojej firmy profesjonalizmu.
Jak wybrać grafika do współpracy?
Zanim podejmiesz decyzję o współpracy ze studiem graficznym, sprawdź, na co możesz liczyć. Zweryfikuj przede wszystkim dotychczas wykonane realizacje. Jeśli liczysz, że studio opracuje dla ciebie całą księgę znaku, sprawdź, jakie doświadczenie w tym względzie posiada.