Logo restauracji – jakie powinno być? Co wziąć pod uwagę przy projektowaniu?

Logo restauracji to po jedzeniu jedna z pierwszych rzeczy, po których zapamiętują cię klienci. Często to właśnie logo, a nie nazwa zapada w pamięć. To logotypu szukamy na szyldzie, po logotypie przypominamy sobie, że tu byliśmy i warto wrócić. Jako właściciel restauracji albo jej manager powinieneś zadbać także i o ten element wizerunku.

Czym wyróżniają się logotypy restauracji?

Logo dla swojej restauracji możesz stworzyć w kilka minut. Jeśli masz pomysł, koncepcję, wiesz, co chcesz pokazać, to zrobienie pierwszej wersji, którą przełożyć następnie trzeba będzie na dopracowany projekt graficzny, wcale nie musi zająć dużo czasu. Nie wszyscy jednak w głowach mają kreatywne pomysły albo wiedzą, jak się do takiego pomysłu zabrać. W takiej sytuacji najlepiej skorzystać z pomocy kogoś, to wie, jak zaprojektować logo, jakimi zasadami się kierować, czego unikać. Dobre studio graficzne może pomóc ci stworzyć własne logo, niekoniecznie odwołujące się do typowego przedstawienia talerza, widelca czy garnka lub patelni. A jeśli już zdecydujecie się pójść w tę stronę, to wspólnie możecie wypracować logo korzystające z tych gastronomicznych symboli w nieoczywisty sposób.

Jak powinno wyglądać projektowanie logo restauracji?

To, jak może wyglądać logo restauracji, zależy właściwie wyłącznie od pomysłu twojego, studia graficznego, wyróżników restauracji. Warto jednak propozycje logo restauracji zawsze konfrontować z wymogiem:

  • prostoty — logo powinno być czytelne i przejrzyste, nie poleca się dzisiaj sięgania po wieloelementowe kompozycje, bo są trudne do zapamiętania, a często także nieczytelne,
  • spójności z marką — kolorystycznie, skojarzeniowo, emocjonalnie; zawsze warto pomyśleć o wyróżnikach np. klimatu restauracji i starać się dopasować logo do nich,
  • unikalności — dobre logo powinno być oryginalne; możesz sięgać po kulinarne atrybuty, ale jeśli już to robisz, postaw na nietypowe ich ujęcie.

Projekt logo — pamiętaj o skalowalności i typografii

Zawsze projektując identyfikację wizualną, trzeba także pamiętać o tym, że logo musi być skalowalne. Oznacza to, że powinno dobrze wyglądać nie tylko na przykład na menu czy serwetkach, lecz także na zewnętrznym banerze lub parasolach w restauracyjnym ogródku. Zamawiając logo dla twojej restauracji, pamiętaj, żeby upewnić się, że otrzymasz je w różnych formatach tak, aby móc z niego swobodnie korzystać. W końcu nie dać się zwieść pragnieniu oryginalności i zastanów się, czy np. ta nietypowa czcionka na wszystkim będzie wyglądała tak dobrze.

You may also like...

Comments are closed.