Trust Rank to temat, który dzieli wiele osób związanych z pozycjonowaniem na dwa obozy – ten, który uważa, że algorytm ten wpływa na wyniki wyszukiwania, jak i ten, który jest zdania przeciwnego. Na czym konkretnie polega zadanie tego algorytmu i mechanizmy, na jakich się opiera? Główne zadania Trust Ranku to ocena wartości konkretnej strony internetowej na podstawie jej zawartości pod względem merytorycznym. Dzięki temu możliwe jest rozróżnienie stron wysokiej jakości, które mogą być przydatne dla internautów, od drażniącego, pozbawionego wartości spam-u. Do sprawdzenia poziomu, na którym znajduje się wiarygodność konkretnej witryny służą takie aplikacje jak Trust Rank Checker czy Moz.
Przychodzące linki Trust Rank
Ocena wartości merytorycznej treści, które umieszczane są na konkretnej witrynie to jedno. Na to, jak wysokim wskaźnikiem zaufania algorytm obdarzy konkretną witrynę wpływa także jakość linków przychodzących z nią związanych. Im więcej linków pochodzi ze stron zaufanych, o wysokiej jakości, tym wskaźnik jest większy. Obniżają go zaś linki pochodzące ze stron niższej jakości.